Tantur kick off!

Idag har jag haft service helt ensam, tråkigt men ganska skönt ändå. Jag får göra hur jag vill, när jag vill, var jag vill osv! Träffade många glada gäster i dag faktiskt, till skillnad mot igår! Efter det var jag halv ledig så jag åkte raka vägen hem och parkerade mig vid poolen. Efter ett tag kom Oskar och höll mig sällskap, vilket var riktigt trevligt. Vi diskuterade livets stora frågor, som tex, ska jag köpa ett gym kort eller inte? Kommer jag verkligen gå dit om jag köper ett? Vi eller Oskar kom fram till att jag ska köpa ett gymkort för jag har gått upp i vikt. Härliga kollegor jag har va?! =)

Nu ska jag ta mig en lite tupplur innan det är dags att bege sig till Summer garden för kick off med våra agenter. Dock känne jag mig inte alls på topp, har ont i halsen bland annat. Men självklart ska jag dit (gratis mat) och umgås lite men sen blir det en tidig hemgång för min del. Farmor måste ju hem och sova!!

Ska man ta chansen?

Man säger alltid att man ska ta chansen när man får den, men hur vet man när chansen kommer? Och när den väl kommer hur vet man att man vill ha den? Tänk så ångrar man sig, kan man bara kasta bort den då? Eller måste man leva med det beslutet att man tog den fast man inte ville ha den. Men då har man ju i alla fall vågat, istället för att fundera på hur det hade blivit om man tog chansen!

Dream catchers!

Nu måste jag ha en liten banan paus i mitt skrivande. Är klar med ett kompendium och har kommit halvvägs med det andra. Det svåra är bara att komma på vad man vill prata om, jag menar Turkiet har inte en lika fet historia som tillexempel Egypten. Ska ta en paus och passa på att läsa igenom lite dream catchers för mitt hotellområde. Många vet säkert inte vad dream catchers är och jag vet att jag pratar om det ofta i bloggen så därför tänkte jag berätta om det engång för alla.

När man ha rest med oss så får man ett mail som innehåller ett frågeformulär. Längst bak i det frågeformuläret så finns det ett fält där det står egna komentarer. Om en gäst skriver något i det formuläret så är det en dream catcher. Om det gästen skriver är positivt så är det en bra dreamcatcher om gästen skriver något dåligt så är det en dålig dreamcatcher, rätt logiskt eller hur. Det kan vara allt mellan himmel och jord, från transfer, hotellet, maten, shopping precis allt. När gästen skriver någonting om mig så har jag fått en personlig dreamcatcher, oavsätt om den är bra eller dålig. Så när vi har blue awards så få den guiden som har fått mest personliga positiva dream catchers ett pris.

Det som är så bra med dream catchers är att vii kan se precis vad våra gäster tycker. För det dom säger till oss är inte alltid sanningen. Så det jag ska göra nu är att läsa igenom de negativa dream catchers i mitt hotell område för att se vad vi måste förbättre. Vad det är gästerna klagar på mest.

Författar verkstad..

Kom precis hem från jobbet efter den förmiddag full av service. Träffade dock inte så många gäster så det gick smidigt och snabbt. Sedan passade jag och Rikke på att äta en god lunch på villa okan, halloumi sallad. Den är så jäkla god och jag tröttnar tusan aldrig på den. Nu har jag parkerat mig i soffan för att skriva kompendium hela dagen. Det är nämligen så att jag har fått en fantastiska uppgiften att skriva om alla våra svenska utflykt kompendium. Så jag ska förska göra så gott jag kan, för just nu är de värdelösa. Men jag skulle bara vilja lägga mig på soffan och titta på en bra film. Trösten just nu är att det är dåligt väder och att jag ha en kall cola i kylen som väntar på mig när motivationen börja svikta.

Jag återkommer med en uppdate på hur det går om några timmar! =)

♥/D

Bra avslut på en mindre bra vecka!

Som sagt min Söndags kväll kunde inte ha slutat bättre. Jag och Rikke cyklade ner till favorit restaurangen där vi mötte upp två andra härliga damer. Åt en fantastiskt god middag, mycket skit snack om allt och inget. Samtidigt som solen gick ner och livbandet spelade i bakgrunden. Avslutade kvällen med ett glas vin innan vi hoppade på cyklarna och begav oss hem längs med stranden. Annars har min dag varit bra, flygplatsen gick fint och det kändes skönt att vara tillbaka där igen. Tycker egentligen om flygplatsen, om jag bara fick ha på mig gymnastik skor. Fick en ny vän i form av en busschaufför som körde mig och mina gäster ut till flygplatsen. Han kunde inte ett ord engelska, men har var härlig ändå.

Nu sitter jag i sängen med absoult torr under armarna, jag ångrar mig varje gång. Men det är så skönt när det väl är gjort, värmen har nämligen kommit till Turkiet också. Nu ska jag läsa lite bloggar och sen krypa ner och läsa en bra bok innan det är dags att sova. I morgon är det en ny dag med nya möjligheter! =)

Sov gott och hoppas att ni har haft en bra helg!

En vanlig Lördag!

Vaknade upp av strålande sol för första gången på hela veckan, så himla skönt! Var ute på den lilla rundan i går så var hemma efter ett någongång, det var ju trotts allt löning och Bellas födelsedag. Men blev bara cola för min del eftersom att jag äter medicin mot de här jäkla utslagen. Men det possitiva är i alla fall att utslagen är bättre så det går i alla fall åt rätt håll.

Just nu sitter jag på kontoret och väntar på att cykla iväg på service, själv. Hatar att ha service själv för då har jag ingen som jag kan terra hela tiden. Ikväll blir det middag på Red tower med teamet och efter det ska vi titta på Eurovision.

I morgon ska jag faktiskt ut till flygplatsen och jobba hela dagen, har ingen aning om när jag börjar eller vad jag ska göra men de behövde en extra hand och då är det bara att ställa upp. Annars så är det Lördag i dag och jag hoppas att ni njuter för fullt av eran lediga dag, för er som är lediga. Nu ska jag kila iväg och köpa en glass och sen börja cykla mot service.

♥/D

Stor städning och skrivning!

Idag är det en bra dag trotts mina jäkla utslag som vägrar försvinna! Hade en kort dag idag på jobbet med arrival/departure och efter det hade jag möte med min manager. Vi kom fram till en hel del bra saker och jag tror att det här verkligen kommer bli en bra säsong. Efter jobbet så åkte jag hem och började storstäda, tyckte verkligen att det var på tiden. Fick till och med med mig Viktor där på ett hörn, fast ha gav upp ganska fort. Just nu ligger jag i sängen med en cola och vilar lite, blev helt slut efter städningen.

Snart ska jag börja skriva kompendium till en av våra utflykter, som vi inte har något bra kompendium till. Kl halv 7 ska jag möte upp Rikke på office och sen ska vi ut och äta middag. Kick offen för Tantur blev tyvärr framflyttat till nästa Torsdag, lika bra det. Ska verkligen försöka komma hem tidigt ikväll och titta på en film kanske. Känns som att jag alltid säger det, men det blir aldrig av. Nu är det två effektiva timmar med skrivande som gäller.

Torsdag hela dagen..

Godmorgon bloggen!
Jag vet att jag har varit en riktigt dålig bloggare de senaste två dagarna men det beror helt enkelt på att jag har varit deppig. Vaknade upp igår med prickar över hela kroppen som kliade och sved. Fick åka till akuten där jag blev undersökt av en doktor som självklart inte pratade Engelska. Fick i alla fall en spruta, tabletter och krämer. Idag känns det lite bättre så jag tror att det är på väg åt rätt håll i alla fall.

Dagen har börjat riktigt bra idag, fick skjus till jobbet vilket betydde att jag hann med en lång frukost på ett av våra hotell med Kristoffer. Efter det hade jag en departurte och nu sitter jag och väntar på nästa departure. Efter det ska jag ha möte med min manager och sen ska jag åka hem och skriva om massa utflykts kompendium.
Ikväll har våra aganeter Tantur här nere  i Turkiet kick off, som vi alla ska på. Själv ska jag självklart inte dricka någon alkohol efter som att jag äter medicin men det är gratis middag, vlket jag aldrig skulla tacka nej till. Blir tidig hemgång ikväll så att jag är pigg tills i morgon, har service hela dagen. Om jag får visa mig för gästerna igen vill säga, med mina utslag.

Nu ska jag börja röra mig mot nästa departure och på vägen, på vägen ska jag kila in och köpa en vatten är så jäkla törstig.

Ha en härlig Torsdag, bara en dag kvar till Fredag och löning!!

Firar en månad...

Dagen har fortsatt lika bra som den började, shit vilken dag! Efter välkomstmötet cyklade vi ner till palm beach och softade hela dagen i deras underbara solsängar (hade med mig kameran men noll batteri, gör ett nytt försök i morgon) Hur som helst, så solade vi, lyssnade på nice musik och åt god lunch. Ikväll är det utgång på schemat och alla är verkligen taggade. Ska bli så roligt, eller som Oskar säger "Vi ska bli fulla och obehagliga". Kvällen ska börjas på bästa sätt med att jag ska bjuda mina två fruar på pannkakor, glass, jordgubbar och vin. Sen ska vi glida ner mot Crazy hourse för att se vart kvällen för oss. Har varit sugen på pannkakor i två veckor så nu är det äntligen dags. Måste ju även fira att jag har varit här i fyra veckor, en hel månad. Shit man, va tiden går fort! Det är bara att spänna fast säkerhetsbältet och njuta av turen.

I've never been afraid of the highest heights,
or afraid of flying, now.
I've never been afraid of the wildest fights; not afraid of dying!

Bra början på dagen..

Älskar känslan när man vaknar innan klockan ringer på morgonen! Tog i alla fall en dusch och gjorde mig i ordning sen cyklade jag till kontoret längs strandpromenaden, dagens höjdpunkt. Svängde förbi ett mysigt cafe och tog en macka och en latte i farten innan jag fortsatte till kontoret. Nu ska jag stryka min skjorta och göra mig iordning för välkomstmöte. Jag jobbar bara halvdag idag vilket betyder att jag slutar efter välkomstmötet. Sen ska jag, Rikke och Oskar cykla ner till palm beach och steka hela dagen. Awesome!
Ska även hämta ut min blåabok och fixa med telefonen.

Ha en fantastisk Måndag, det ska jag ha! =)

Underbar dag!

hej och hå mina vänner och alla som jag känner!
Idag är det en bra dag, en riktigt bra dag faktiskt. Har arrival departure hela dagen, men "tyvärr" så har jag inte så mänga gäster vilket betyder en slappis dag. Dagen började med att jag vaknar innan klockan ringer och känner mig för första gången på länge pigg. Ska precis knalla iväg till bussen när viktor meddelar att han har en bil, höjden av lycka. Åt frukost med trevligt sällskap på ett av våra hotell som har den bästa frukosten och efter det satte jag igång och jobba. Gjorde ett ryck fram till kl ett då det var dags för lunch i solen på favorit restaurangen, efter det tog jag och Oskar en glass i solen innan det var dags för nästa ryck. Nu är jag hemma på siesta och har städat, diskat och tvättat, även tagit ett dopp i poolen. Nu tänkte jag duscha och sen sätta mig och skriva vykort. Sen vid halv sju ska jag hoppa på cykeln och trampa hela vgen till kontoret för lite mer jobb, sen blir det mysmiddag med tjejerna.

Känns som en riktigt, riktigt bra dag hel enkelt!

Godnatt!

Nu är jag äntligen hemma efter den härlig kick off med AYT 12 och en halv dag med en inte lika rolig service. Kick offen var grym, först var vi indelade i lag och körde massa roliga tävlingar och efter det vart det middag och partaj. Dock blev det en tidig hemgång för mig och Rikke, vi kände oss inte i form så vi la oss vid ett. Låg och snckade massa skit och somnade till ljudet av regn och åska. Kan det bli bättre! Sov tio timmar och vaknade upp pigg som en nötkärna, medans alla andra såg ut som vrak. Hade service själv hela dagen och stötte på problem efter problem så kom inte från kontoret förrens kl 9. Men som sagt nu ligger jag i sängen och äter nudlar, ska titta på sista avsnittet av topmodels sverige och sen sova. Har även ont i halsen och känner mig allmänt deppig! jaja, i morgon är det en ny dag med nya utmaningar. Har Arrival/departure hela dagen, kan bli en rätt skön dag tror jag!

Kick off!

Sitter just nu på kontoret och väntar på mina lunchdater som är på väg hit. Efter det är det dags att bege sig till Side för Kick off. Vi ska bo på ett blue village hotell som öppnar nästa vecka så vi har hela hotellet för oss själv. Det är hela Antalya, Alanya, Kemer och Side som ska på kick off så det kommer bli riktigt mycket folk. Jag vet inte exakt vad vi ska göra men jag hoppas att det blir roligt. Kommer hem i morgon på eftermiddagen så det kommer inte bli någon bloggning innan dess!

Ha en härlig dag och en riktigt bra helg! =)

♥/D

Hur man imponerar på en guide!

Idag har jag haft två välkomstmöten som gick fint, hade inte så många gäster så det var riktigt skönt. Åkte hem imellan på min siesta och låg vid poolen i några timmar eller framför allt i poolen. Det var riktigt varmt idag, ångesten börjar verkligen krypa på för det kommer bli så sjukt varmt i sommar. Hur som helst, har precis duschat och ska börja göra mig i ordning. Ikväll har vi nämligen blivit bjudna på middag hos en av våra sammarbets restauranger som heter marina. Att få gratis mat är något som guider verkligen älskar, mat är heligt för oss. Vi har oftast inte tid att äta eller struntar i det för att spara pengar. Så när det står på ens schema att man är bjuden på gratis middag så är det som julaffton.

Dagens höjdpunkt förutom middagen ikväll är att jag var "tvungen" att prov åka vattenruschebanorna (stavning) på ett av våra hotell för att en liten kille hade nämligen gjort sig illa. Och efter som att jag är så noga med mitt jobb så prov åkte jag båda två gånger, bara för att vara på den säkra sidan såklart *blink*

Välkomstmöte!

Godmorgon!
Just nu sitter jag på kontoret och väntar på Mia som jag ska ha välkomstmöte tillsammans med idag. Det är mitt första välkomstmöte i Turkiet. Jag har inte fårr studera ett enda välkomstmöte så jag har ingenaning om hur det här ska gå. Men det är bara att klistra på ett stort leende och hoppas på det bästa! Idag är det för övrigt den 17 Maj vilket innebär Norges nationaldag. Vi kommer ha en stor parad här i Alanya idag längs huvudgatan för att fira, ska bli riktigt roligt att se hur det går till.

Vilken dag!

Man har verkligen aldrig en lugn dag här i Alanya. Men idag har det varit extremt, orkar inte gå in i detalj men känner att jag måste lyfta tre punker med min dag, två bra och en dålig. Jag har alltid lärt mig att man ska ta de dåliga nyheterna först men jag gör precis tvärt om.

1. Jag har varit och tittat på en sån där rolig kille som står på scen och drar massa skämt (kan inte stava till det ordet därför förklarar jag istället) För att komma till själva poängen, han var dansk men jag förstod allt han sa! Jag är stolt över mig själv, lätt dagens höjdpunkt.

2. Tjejen som ramlade ner från balkongen har vaknat och var uppe och gick idag, vilket är ett mirakel! Alla trodde att det skulle gå åt helvette men, jag får helt enkelt säga Hamdula!! (tacka gud) Vilket leder mig in på punkt nummer tre, hon åker självklart hem så fort hon får flygtillstånd vilket betyder att det saknas folk i Side.

3. Vi är tydligen en för många i mitt team och jag tror att ni kan räkna ut resten. Vilket suger för vi har redan blivit så jäkla tajta! Jag och Rikke vet att chansen är riktigt stor att det blir någon av oss, vilket vi även kännde när vår manager berättade det för oss idag på weekly meeting. Han var även riktigt ledsen och ville såklart inte att någon skulle lämna. Jag tänker inte ta ut någonting i förskott, men jag vet inte vad jag gör om det blir jag eller Rikke som måste flytta! Inshala!!!

Nu ska jag försöka sova med alla dessa saker i min skalle, i morgon ska jag rocka två välkomstmöten!

Myskväll!

Jag kom precis hem efter att ha ätit middag med min fina Rikke på en av våra favorit restauranger. Tror dock att vi äter där lite för ofta när personalen vet vad vi heter. Efter middagen so cyklade vi hem längs stranspromenaden, så himmla härligt. Nu ligger jag i alla fall i sängen och ska titta på en film innan det är dags att sova.

I morgon ska jag studera Lazy day, som är en båtutflykt. Och som man hör på namnet så kommer det nog bli en väldigt ansträngande och tuff dag. Nu film sen sova!

God natt, sov så gott!

Myskväll!

God natt, sov så gott!

Slut som artist!

Vilken kväll vi hade igår, helt sjukt! Har inte haft så roligt på gud vet när. Allt började med ett glas vin på min balkong med min rommie. Efter det gick vi vidare till Lasse där det var förfest på balkongen med gitar speling och skön song. Hoppade in nio stycken i taxi och drog till Crazy hourse där det blev goda drinkar och mycket skratt. Efter det flängde vi nog runt på varje bar i hela Alanya innan vi tillslut åkte hem och la oss. Sicken rolig kväll, vilket jag dock fick betala för idag. Jag och Rikke har legat som två strandade valar vid poolen och inte rört oss ur fläcken. Frutom när jag tvingade iväg Rikke för att köpa kebab och cola.

Nu ligger jag i soffan och vilar lite efter att ha storstädad, tvättat och diskat. Vid sju tiden ska jag och Rikke Pikke till kontoret och sen äta en mysig middag för två i hamnen. I kväll blir det nämligen läggdags tidigt, har inte blivit mycet sömn på senaste tiden!

♥/D

En riktigt riktigt god dag!

Idag har det fasen varit en riktigt bra dag! Kom hem för en liten stund sedan efter att först ha varit på hamam vilket var super skönt. Efter det åt jag och Rikke middag på favorit restaurangen, blev varsin kycklingsallad med Haloumi ost. Och kvällen avslutades med att vi cyklade hem längs strandpromenaden med varsin latte i handen medans solen gick ner bakom oss. Jag trivs verkligen som fisken i vattnet här, och nu har jag och Rikke bestämt att vi ska försöka leve lite mer sunt än vad vi ha gjort hittills.

Nu ska jag hoppa in i duschen, stänga av telefonen och sätte mig i soffan och plugga. Har min första utflykt i morgon och det är först nu som jag har tid att sätta mig ner och plugga. Men det kommer gå bra, man kan allt bara man vill!

Nu gott folk, kastar jag in handduken för idag så hörs vi i morgon efter utflykten! Önska mig lycka till!

Office!

Just nu sitter jag på kontoret och filosoferar samtidigt som jag lyssna på böneutropen, riktigt underhållande. Väntar nämligen på Rikke som är på möte med bossen så att vi kan få äta lunch någon gång. Har i alla fall haft service nu på morgonen och det gick bra som vanligt, lite klagomål bara men det var lätt fixat. Efter lunchen så ska vi cykla hem för en kort siesta innan det är dags att åka och studera hamam, ansträngande. Nej men det ska bli skönt, sen ikväll så ska jag bara vara hemma och plugga eftersom att jag har min första utflykt i morgon. Ska bli riktigt roligt!

Nu får dom fasen komma tillbaka, är riktigt jädra hungrig. För övrigt så har jag faktiskt haft en riktigt bra dag i dag om man jämför med resten av veckan. Hoppas det fortsätte likadant.

God morgon!

Fan, va ingenting går som jag vill nu för tiden! Hade för första gången på ever sovmorgon och hade vekligen sätt fram emot att få sova ut. Men då kommer viktor in och väcker mig för att han måste låna min telefon, efter det kommer tre stycken turkar och bankar på för att fixa mitt bredband och sist men inte minst så ringer min manager och berättar att en av mina kollegor i Side ligger på sjukhus och kommer troligtvis inte klara sig. Bra början på dagen!

Nu ska jag äta frukost och sen göra massa tråkiga saker! städa, diska, tvätta mm
kl 3 ska jag åka till kontoret för i kväll så har jag service =)

Ha en bra dag!

Hård dag!

Idag har allt som kan gå dåligt gått dåligt! Började med att jag vaknade upp på fel sida, och sur redan från början. Varför vet jag ej, så olikt mig! Åkte i alla fall till kontoret där allt som kan gå fel gick fel, slutade med att jag och Anu fick panik cykla till service och kom in springande i receptionen anfådda och sena, såklart! Självklart var hela repan full med våra gäster som hade det ena och det andra att säga. Efter mycket om och men och mycket cyklande så kom vi i alla fall tillbaka till kontoret. Ungefär här började jag få en sjuk huvudvärk som nu gör att jag knappt kan hålla upp ögonen. Är i alla fall hemma nu och ska hoppa in i duschen, städa och skriva ett brev till en grupp med gäster som kommer hit i morgon som jag ska vara kontakt person till.

Efter det bär det iväg till Antalya för att titta på någon form av show, jag har faktiskt ingen aning men det ska vara riktigt fett har jag hört! När jag har sätt hur det går till så kommer ni få en detaljerad beskrivning av det hela. Längtar verkligen efter bussresan dit på två timmar så att jag kan få SOVA!

Imorgon är jag halvledig, har bara service på kvällen, så jag ska verkligen sova ut och försöka beta av så mycket som möjligt på min ToDo list. Listan är just nu en mil lång, så det är bara att sätta i gång!

Några bilder från utflykten igår till Dimchay!

Weekly och dinner!

Då var det dags att kila iväg till kontoret för att ha Weekly meeting och efter det ska vi på middag hos en av våra sammarbets partners. Ska bli riktigt trevligt, hela Alanya ska dit! Dett vill säga mitt service team, blue star teamet och guide online.

Utflykten idag gick bra tillslut efter en del mindre komplikationer. Dagens höjdpunkt var min powernap som jag tog efter lunchen på en soffa över floden Dimcay. Sammtidigt som regnet öste ner och åskan dånade mellan bergen. Mys faktor på hög nivå!

I morgon är det förmiddags service och sen på kvällen ska vi in till Antalya och studda nån grym show som vi säljer! Ha en trevlig kväll mina vänner!

God morgon!

Idag är det Torsdag vilket betyder att jag ska studera en av våra utflykter hela dagen! Det var uppstigning kl 07.30 för att bussen skulle plocka upp oss kl 08.00. Efter att ha väntat på bussen ca 10 minuter så ringer dom från kontoret och säger att dom har gett oss fel pick up tid. Helt fantastiskt! Vilket betyder att bussen inte kommer förrens 09.30! Tack som fan excursions för att ni lurade mig på en sovmorgon till kl 09.00. Så nu är jag tillbaka i sängen och väntar på att klockan ska bli halv 10 så att jag ännu en gång kan gå till bussen, som förhoppningsvis kommer den här gången.

Nu har jag klagat färdigt för idag, dagen kan ju i alla fall bara bli bättre och bättre! Som sagt studera utflykt och ikväll ska vi ha weekly meating och efter det ska vi äta middag med ett av de företagen som vi samarbetar med här nere = gratis middag!

så ser min dag ut, hoppas att ni får en riktigt härlig Torsdag! Så skriver jag mer under dagen om jag får tid över!

♥/D

Varning för tråkigt inlägg!

Just nu sitter jag hemma i soffan, kom precis hem efter att ha haft kontors arbete, kört ut hotellböcker och haft arrival/ departure sedan kl 8 i morse. Vilket inte har varit speciellt roligt alls, har verkligen terroriserat stackars Kristian hela dagen. Om 30 minuter är det dags att bege sig tillbaka till kontoret få att ha två stycken departure innan jag slutar för dagen. En bra nyhet är i alla fall att vi har fått våra ansvarshotell och blivit indelade i mindre grupper. Jag fick självklart våra absolut finaste hotell som ligger närmast kontoret så jag är happy! =)

Efter jobbet så ska vi på invigning av en sushi restaurang som vi sammarbetar med! Jag är riktigt sugen på en utgång men som sagt, alla var ju ute i går så jag tror inte att det blir så. Får spara mig till Fredag!!

Nu ska jag ringa London och sedan börja göra mig klar för att åka!

Första dagen på jobbet..

gick fint! Dock ganska mycket att göra och många problem som ska fixas! Nu sitter jag i alla fall i sängen och ska hoppa i i duschen. sen ska jag kila över till Lasse och hänga med grabbarna. Dom ska nämligen gå ut i kväll (igen!) eftersom att alla killar i mitt team är lediga i morgon utom kristian. Så dom ska tydligen vända upp och ner på Alanya, själv ska jag vara farmor och bara vara med på förfesten sen kila hem och knyta mig, skönt!

I morgon är det nämligen en tidig uppgång för att ha arrival/departure från 08.00 till 24.00, härlig dag!!

En bra dag!

Idag är det verkligen en bra dag! Jag tog en promenad längs stranden i morse, och efter det kröp jag ner i en solstol och bara chillade. Läste världens kanske bästa bok, tog ett dopp i havet och busade med en street hund som bestämde sig för att bli min vän. Jag kastade boll ut i vattnet som han hämtade sen låg han under min stol resten av dagen. Gick hem vid halv 3 tiden och köpte med mig lunch, halloumisallad som jag åt på balkongen i skuggan. Sitter kvar på balkongen och lser bloggar, dricker cola (jag vet, jag ska sluta) och lyssnar på Melissa horn.

Sjukt att jag längtar efter att få börja jobba i morgon, känner mig som ett barn på julafton. Vill bara sätta tänderna i nya utmaningar and make holiday dreams come true! Jag trivs verkligen bra i Turkiet än så länge, super fin stad, härligt team, mycket att göra, bra uteliv och förhoppningsvis trivs jag lika bra på jobbet men det tror jag.

Var inne på Blondinbellas blogg och läste ett super bra inlägg, hon är verkligen en duktig tjej med mycket bra tankar och åsikter. Fastnade framförallt för en mening som är så sant som det är sagt:
Meningen med livet är att skapa sin egen mening!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen bege mig till kontoret för att göra massa saker, kommer ta hela kvällen! sen ska jag träffa Bella, kommer bli så trevligt så!

Strand häng!

God morgon!
Idag är det Måndag och jag är ledig idag igen. Självklart är det super skönt att vara ledig, men så otroligt tråkigt när man är den ända i sitt team som är ledig. Jag ligger i alla fall i sängen och äter frukost, tänkte klä på mig sen gå ner till stranden och promenera längs strandpromenaden och sen lägga mig och sola och bara läsa en bra bok. I eftermiddag måste jag dock åka in till kontoret och fixa massa saker inför i morgon, jag har nämligen min första jobb dag i morgon, med service och allt vad det innebär. Men jag har fått noll info och inga pappar så som, prislistor, upphämtningstider för utflyckter, biljettblock eller visa maskin. Känns lite tråkigt att behöva fixa sånt i dag på sin lediga dag, men jag vägrar vara ute i sista sekunden i morgon bitti.

Ikväll kommer Bella hit så vi ska äta middag och umgås, hon vill säkert gå ut efter men det vill inte jag göra. Vill vara pigg inför i morgon och än så länge är det inget nytt som händer när man är ute. Men samtidigt vill man inte vara "tråkig" för att man stannar hemma istället för att gå ut.

Nej nog om det, kameran åker med idag, så bjuder jag på lite strand bilder när jag kommer hem! Ha en trevlig dag!

Söndags mys!

Förlåt för att jag har vart en dålig bloggare men jag har verkligen inte haft tid. Fullt upp från morgon till kväll konstant. I dag är jag dock ledig och min lediga dag har och kommer spenderas i sängen. Hade tänkt lägga mig och sola men när jag slog upp ögonen så var det självklart mulet ute. Jag var i och för sig inte speciellt ledsen för det, då kan jag nämligen ligga inne hela dagen med gott samvete. Väntar dock på att alla ska sluta jobba så att jag kan hitta på något, börjar nämligen bli lite smått rastlös och hungrig. Borde egentligen gå och handla någon mat och cola men jag orkar inte resa mig ur sängen, så jag väntar istället på att Rikke ska komma hem och handla mat åt mig.

Annars har jag inte så mycket spännande att berätta, är ledig i morgon också. Tror att bella kommer hit och hänger på stranden med mig. Förhoppningsvis är det fint väder då! På Tisdag börja jag jobba vilket ska bli så skönt att få komma igång göra det jag är här för.

Bjuder på några bilder från när vi var i Pamukkale och badade i varma källor som är skapade av kallksten. Det var en lång dag, 7 timmar dit och 7 timar hem. Dock är det svårt att se hur coolt det är på bilderna!♥

Ska det vara så svårt?

Idag har jag, Rikke, Lasse och Thomas kört runt i Insecum och Oba som ligger utanför Alanya för att studera de hotell som vi har där. Men jävlar va svårt det var att hitta dom, det var precis som att någon med flit hade byggt dom där för att jävlas med oss guider. Men efter 6 timmar i bilen och en hel del bråk och gnäll så hade vi hittat alla elva hotell, så nu har jag sten koll på dom i alla fall. Dagens bästa var när vi skulle stanna till och äta lunch nere i hamnen på Marina. Vi fick förrätt, varmrätt och kaffe och när vi skulle betala så kom ägaren och sa att restaurangen bjuder på allt eftersom att vi jobbar här. Helt fantastiskt att vara guide ibland!

Nu ska jag nog ta en liten powernap för kl 6 ska vi åka till kontoret för att sedan studda en av våra utflykter som heter turkisk afton. Kommer tydligen bjudas på mat (i like) och sen är det någon show av något slag. Kan bli spännande! Men först sova och duscha!

ska försöka fotta i kväll så att ni också får uppleva den här jäkla turkiska kvällen!

PS: Dagens andra bästa, kommer hem från jobbet kl 3 och sätter mig i soffan med datorn och viktor (min roomie) kommer ut.

Viktor: God morgon, vad gör du hemma, jobbar inte du?
Denise: haha godmorgon? är du dum i huvudet kl är ju 3, så jag har siesta.
Viktor: Shit, jag måste ha varit riktigt full igår, vaknade precis. Och jag som hhade ju klipptid kl 11 idag!

Middags dags!

Nu sticker jag iväg med Rikke för att äta middag på favorit restaurangen Villa Okan, och dricker ett glas vin eller två. Men ingen utgång idag bara lite kvälls mys! Ska försöka komma i säng tidigt idag, här även en ganska skaplig sovmorgon i morgon vilket ska bli lovely!

Ha en härlig Tisdags kväll!
Kramar från Turkiet

Äkta Turkiet...

hej och hallå bloggen!
Jag kom precis hem efter en helt fantastisk dag. Jag har nämligen varit på en av våra utflykter som heter Äta Turkiet, verkligen en jätte bra tur. Vi besökte en gammal by mitt ute i ingenstans bland höga berg och djupa dalar. Spanade in ett fantastisk vattenfall och bara chillade, hur härligt som helst. Nu ska jag städa lite här hemma för som vanligt så ser det ut som ett bombnedslag, sen väntar en härlig dusch.

Ikväll blir det en mys middag med min sköna böna Rikke och även bikini shoppning.
Livet är bra underbart idag! =)

En härlig kväll förra somaren! Kommer verkligen sakna Svensk sommar med allt vad det innebär