Dag 67, Sydney!

Då ska vi se idag är det alltså Torsdag om jag inte är helt ute och cyklar. Torsdagar till skillnad från Tisdagar är en dag som jag verkligen tycker om. Kom i håg när jag gick i skolan då var Torsdagar lite utav en favorit dag, eftersom att Torsdagar innebär att det är Fredag dagen efter. Ganska logiskt eller hur? Hur som helst så sitter jag just nu i soffan och luktar svett, har nämligen legat vid poolen precis hela dagen idag. Vaknade upp till en klar blå himmel och lika blå har den varit hela dagen. Har legat vid poolen från 11 till 5 med ett kort paus för lunch, idag blev det tonfisksallad så gott! Anledningen till att jag luktar svett är som sagt för att jag har legat vid poolen hela dagen men också för att vårat vatten inte fungerar. Tror att det är likadant i hela huset men jag hoppas att dom lagar det snart, för oj vad jag måste duscha. 
 
Damerna har tydligen bytt "avdelning" på sitt jobb så istället för att sammla in pengar till välgörenhet så ska dom nu istället få folk att byta elbolag. Hm, skit tråkigt tycker jag att det låter men man tjänar tydligen mer pengar på el än välgörenhet. För att komma till poängen, det här inne bär att dom har bytt arbetstider. Nu börjar dom halv 10 och kommer hem runt sju istället, vilket jag tycker är awesome!! Då kan vi hänga mycket längre på kvällen och äta middag tillsammans osv, för på morgonen så sover jag ju bara ändå. 
 
Juste glömde nästan att berätta den tråkiga nyheten med att dom har bytt avdelning. Det är nämligen så att hela deras nya team ska åka på roadtrip från Söndag till Fredag alltså jobbrelaterat, vilket egentligen är obligatoriskt. Så antingen måste damerna åka med på det här och lämna mig helt ensam eller så kommer dom troligtvis inte få jobba överhuvudtaget på en hel vecka. Vet inte riktigt hur dom ska komma ur den här situationen, men förhoppningsvis så löser det sig. Annars måste Dennis kanske boka om sin flygbiljett ytterligare....! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0