Dag 63, Sydney!

Hej alla kära där hemma! Idag är det Söndag och vi sitter just nu i soffan med var sitt glas vin och äter choklad. Ikväll står det troligtvis hemma kväll på schemat med vin och skitsnack, mysigt! Efter som att jag inte bloggade igår så tänkte jag även passa på att berätta om gårdagen. Det hela började med att vi låg som tre lik i soffan fram till typ fyra på eftermiddagen. Alla var riktigt slitna efter Fredags kvällen då vi efter mycket om och men hamnade i Kings Cross där vi mötte upp Adde och alla hans hundra kompisar. Var på ett ställe som hette Kings Cross hotel vilket var bra med mycket härligt folk. Tror att vi kom hem krypandes vid fem tiden på morgonen. Hur som helst tillbaka till Lördagen, vi låg som sagt i soffan hela dagen och Eve badade badkar i hudra år. Jag laggade middag till damerna och dom drog iväg på nån jobb grej. Vid halv 8 så började Mardi Gras paraden och jag hade första parkett från fönstret. Paraden var något utav det coolaste jag har sätt och det tog aldrig slut, så mycket bögar så det var helt sjukt. Mitt i paraden ringde Eve och sa att jag skulle palla mig iväg till baren där dom har sin jobbgrej, det var tydligen okey att jag kom. Där bjöds det på gratis dricka hela kvällen och en hel hög med konstiga, sköna, fulla, roliga människor i alla former och färger. Efter det drog vi i väg till kings cross igen men gick hem ganska fort då vi inte kände oss helt 100. 
 
Idag sov vi till hör och häpna kl ett och när vi upptäkte vad klockan var så flög vi upp ur sängen med en jävla känsla. Efter det stod det stor handling på schemat och efter det bar det iväg till Bondi. Jag hade nämligen lyckats övertala tjejerna att promenera Ocean walk med mig som går från Bondi till Coggee. Det tog ungefär två timmar att gå men då stannade vi halvvägs och åt picknick middag. Det var hur mysigt som helst och super fint längs kusten, synd bara att vädret sög. Var molnigt och regnade till och från, men oj va fint det var! Vi kom fram till Coggee lagom till att det blev mörkt där vi hoppade på första bästa buss tillbaka till staden. 
 
Nu sitter vi som sagt i soffan och dricker vin! 
 
Där har ni våran helg i korta drag! Slänger upp lite bilder från Ocean Walk från mobilen om en liten stund. Ha en trevlig Söndag! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0