Vart tog hon vägen..?

Satt och läste igenom gamla blogginlägg som jag skrev för precis ett år sen, i Egypten. Vem var egentligen tjejen som skrev dom inläggen och vart har hon tagit ivägen? Hon var så passionerad, älskade sitt jobb och sitt liv. Vad hände med den passionen, hur kunde den bara försvinna. Jag menar passionen för guide jobbet försvann i Turkiet tyckte inte alls att det var roligt på slutet, bara massa skit och slit. Antar att det helt enkelt inte var något för mig! Men endå så kommer jag ihåg känslan jag hade efter att ha kört min första utflykt i Egypten, adrenalin kick! Det var så roligt och speciellt att se hur mycket andra uppskattade vad man gjorde. I Turkiet var det bara hårt, man fick inget possitivt, ingen som uppskattade en på samma sätt. Jag ville ju uppfylla folks semester drömmar inte vara en människa som fick ta all skit för saker som jag egentligen inte hade med att göra. Turkiet förstörde mig som guide tror jag, det var där passionen för jobbet dog och där den entusiastiska tjejen från Egypten försvann! Skulle jag göra om det igen om jag fick chansen? Jag vet faktiskt inte, kanske om jag fick uppleva det vi hade i Egypten, men aldrig mer på ett ställe som Alanya! 
 
Jag undrar vad tjejen som satt i Egypten för ett år sen skulle säga om jag berättade för henne att "om ett år så kommer du sitta i Australien, Byron Bay" Hon skulle nog bara skratta, men ingen är omöjligt det vet jag! 
Jag undrar vad jag kommer göra om ett år, förhoppningsvis har jag "tagit tag" i mitt liv och pluggar något som jag verkligen tycker om. Kanske resekonsult, eller nått i den stillen! 
 
 
 
 
Riktigt Oklart!! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maj

Det låter som du är 100 år minst! och bitter! om ett år är du hemma och pysslar om din lilla mamma.
Kramar från mej till dej

Svar: Jag känner mig som 100 minst, men aldrig bitter! Kram mammi
Denise Uveby

2013-01-31 @ 15:32:31
Postat av: Anette ( faster )

Det låter som du längtar hem lite grann gumman:) men det kanske oxå är en liten släng av att växa upp o inse vad man vill göra med sitt liv:) man får dom bästa visionerna Ca 05.00 på morgonen, eller hur?
Njut av livet NU och ta det mest seriösa sen.
Kram på dig/ anette

2013-02-02 @ 23:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0