Dag tio, Surfers Paradise!

Klockan ar 16.00! Gott folk, jag är bränd! Så jäkla bränd. Eller det är bättre nu men i går kväll var jag sjukt bränd, min kropp matchade cola burken vilket inte kändes okej. Det sjuka var att jag bara hade solat framsidan en timme och baksidan en timme. Men som sagt solen i Australien är sjukt stark, vilket jag som vanligt har fått lära mig den hårda vägen. Eftermiddagen och kvällen igår spenderades i liggande position i sängen med Air con på högsta volym. Samtidigt som vi sappade mellan Victoria fashion show och vädret med alla bränder i Australien. Natten var inte så mycket roligare jag vred mig i plågor och kunde inte sova en blund (lite överdrivet) men jag hade sjukt ont, hela kroppen sved. Idag vaknade jag med en sjuk huvudvärk och en kropp som var lite mindre röd men som fortfarande sved rätt bra. Dagen har spenderats som en muslim, fullt påklädd, solskydds faktor 50 och legat i skuggan vid poolen. Vi har precis ätit lunch, chockerande nog blev det pasta med tomatsås. Just nu övervakar jag Evert som diskar och Cilla som försöker klura ut hur tvättmaskinen fungerar, mycket underhållande ska ni veta. Vädret är super (om man inte är bränd förstås) solen skiner från en klarblå himmel och det är riktigt varmt och skönt.
 
Vet inte riktigt hur vi ska spendera kvällen men troligtvis blir det en lång promenad genom centrum och kanske sätta oss på en uteservering och dricka varsin kaffe eller liknande.
 
 
 
Sorry att bilderna ar snea, men jag vet inte hur man vrider dom at ratt holl!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0