Dag sju, Surfers Paradise!

Hej mina vänner och alla som jag känner, klockan är 20.44.
 
Då har man befunnit sig på Australiensisk mark i sju hela dagar, tiden har flugit förbi samtidigt som det känns som att vi har varit här i en månad. Dagen började med att vi åter igen packade ner våra liv i resväskorna för att flytta in i våran nya lägenhet där vi ska bo i tre veckor. Lägenheten var helt okej, väldigt liten men med lite organisation så ska det nog fungera. Den ligger på en liten ö i ett mysigt villaområde nära till centrum och stranden. Efter att vi hade packat upp osv så gled vi i badkläderna och promenerade till stranden. Var lite halv molnigt under dagen men riktigt vart och skönt. Trotts moln och solskyddsfaktor 50 så lyckades jag bränna min lilla kroppkaka, som nu skiftar i röd/lila. Men som jag säger, allt rött blir brunt! Efter en heldag på stranden så handlade vi mat och jag mästerkocken lagade potatismos och kyckling. Mina två ”gulliga” med resenärer är tydligen dödssjuka en med halsfluss och en som är genomförskylld. Vilket ledde till att dom skulle vila efter maten och att jag var tvungen att underhålla mig själv. Drog på mig löparskorna och promenerade iväg på en långpromenad helt ensam och övergiven. Gick längs stranden och upp genom centrum som kryllade av folk som skulle gå ut och festa. Nu sitter jag i min nya favorit stol och skriver medans sjuklingarna ligger i sängen och läser.
 
Här kommer lite bilder på våran nya lägenhet och lite andra bilder från dagen!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0