Dag 19, Surfers Paradise!

Idag är det Fredag och klockan är 14.07 i Australien! Hoppas att allt är bra med er hemma i Sverige, vi har det kanon bra i alla fall. Det är varmt och skönt så jag klagar absolut inte! Vi har precis ätit lunch och damerna ligger vid poolen medans jag sitter och skriver. 
 
 
I går var vi som sagt på utflykt till Burleigh Heads som ligger en bit ner på GuldKusten som skulle vara ett riktigt paradis för alla surfare. Så vi tog vårat pick och pack hoppade på bussen och gled ner dit. Väl framme så möttes vi av en riktigt liten och mysig surfstad. Inte alls lika stort och hettsigt som Surfers utan mysigt och lugnt. Allt hade sin tid och det var absolut ingen stress! Stranden var ganska folk tom men i havet så kryllade det av surfare, tydligen så är det ett ställe där många proffs surfare bor. Vi har där hela dagen, solade, badade åt lunch och en glass eller två. En riktigt bra dag helt enkelt. 
 
 
Nu ska jag glida ner till poolen där vi ska spendera resten av dagen och ikväll så ska vi tydligen göra massa tråkiga ärenden. Hatar ärenden, handla mat, gå till banken, hitta boende i Byron Bay mm. Men Evert har lovat att baka äppelpaj så jag får se fram imot det.
 
 
Här kommer lite bilder från gårdagen! 
 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0