Dag 14, Surfers Paradise!

Idag är det Söndag i Surfers och klockan är 14.00. Gick precis in på Aftonbladet och det första som slog mig var topprubriken, ”Giftormar flyr in i bostäder för att söka skydd mot värmen” Tack som fan för den! Om man inte redan var nojig så blev man definitivt det nu, men än så länge har vi inte sätt till en enda orm. Så peppar peppar ta i trå! Men jag förstår varför ormarna flyr solen för jäklar vad varmt det är, men jag älskar värme så jag klagar absolut inte.

 

Vi har precis ätit lunch och nu ska vi bege oss ut och placera våra kroppar i poolen igen. Jag har faktiskt börjat bli lite brun nu tror jag, men det tar tid eftersom att man knappt kan vara i solen utan att bränna sig. Tror inte att vi ska göra så mycket vettigt alls idag faktiskt, alla är nog lite sega eftergårdagen också. Men handla mat måste vi göra sen så det blir nog promenad och kaffe också när vi ändå är i farten.

 

Gårkvällen började här hemma med vin i mängder på balkongen och Evert hade som vanligt en lite show för oss. Lika spännande varje gång att se vad hon hittar på. Efter det promenerade vi in till centrum där det blev barhäng och öl. Vid halv tre tiden rundade vi av med kebab (obligatoriskt efter att ha bott i Turkiet) från mitt nya favorit ställe. Rackars vad trevliga dom är, längtar tills den dagen kommer då dom känner igen mig och frågar om jag ska ha det vanliga. Hur som helst, kebaben proppade vi i oss mitt på bron från surfers till våran ö med den bästa utsikten över Surfers skyline. Stannade även till lite trevliga människor som också var på väg hem, så tillslut blev det brohäng. Ett bra avslut på kvällen helt enkelt. 

Bjuder på lite bilder från gårkvällen! 


Kommentarer
Postat av: maj

barhäng och brohäng, jag vill också hänga! faan vad ni har det bra.

2013-01-13 @ 09:51:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0