Dag 60, Sydney!

Idag är det Torsdag och vi har nu varit i Australien i 60 dagar, nästan nio veckor! Vi började dagen med en löprunda vilket visade sig vara sjukt jobbigt, speciellt eftersom att vi inte hade ätit något innan och det var 100 grader ute. Men vi klarade det med svetten rinnandes längs benen. Jag har i alla fall lärt mig att jag inte kan springa utan att ha ätit frukost först, höll på att svimma. Kom hem tröck frukost och två koppar kaffe, sedan gick damerna i väg till jobbet. Själv drog jag på mig promenad skorna och begav mig till Wild life world. När jag hade kommit halvvägs fick jag en sjuk huvudvärk och antog att det var pga att det var så kvavt, vilket visade sig vara helt rätt. För när jag kom ut från Wild life så började det åska och värsta ovädret drog in. Jag har aldrig tänkt på att jag är så väder känslig som jag faktiskt är. Hur som helst tillbaka till Wild life World, det var riktigt häftigt att se alla typiska Australiensiska djur speciellt känguruna. Var där inne i en evighet och fick även se när dom matade krokodilen som är en av Australiens största krokodiler. Efter det tog jag lite youghurt till mellan mål innan jag svängde förbi Coles för att handla. Nu när damerna arbetar så är det nämligen jag som får ta hand om hemmet, städa, diska, handla, laga mat, tvätta mm. Vet inte alls vad jag tycker om det! Fick springa hem med mina matkassar genom regnet och just nu sitter jag i soffan och trycker en sen lunch, grön curry.
 
Vet inte alls vad jag ska roa mig med resten utav dagen eftersom att det spöregnar ute. Kanske krypa ner i soffan och titta på en film. Man behöver ju faktiskt inte alltid göra något vettigt. 
Men nu kan jag i alla fall bocka av en till grej på min to do list! 
 
Datorn vill inte sammarbeta med mig så slänger upp bilderna senare! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0