Dag 58, Sydney!

Då ska vi se, vart ska jag börja? Kanske är lika bra att ta det från början så att ni hänger med. Dagen har spenderats med mig själv igen eftersom att damerna är ute och förhoppningsvis tjänar pengar. Så kommer dagarna vara nu fram tills dess att jag åker hem, men som tur är så är dom ju lediga på helgerna i alla fall. Jag har i alla fall legat vid poolen en stor del av dagen och stekt i solen. Var faktiskt helt okey bra väder idag, inte klarblå himmel men nästan. Vid fyra tiden tröttnade jag på poolen och kände att jag även började bli lite röd, fortfarande efter två månader i detta land. Men solen är så sjukt stark har fortfarande solskyddsfaktor 50, kanske är därför jag inte blir nå brun. Hur som helst så vi fyra bestämmde jag mig för att gå ut på promenad. Gick på Oxfordstreet och vek sedan av mot kings cross där jag promenerade runt en stund innan jag begav mig hem igen genom Hyde park. Kings cross är verkligen ett sjukt ställe, lite som Red light district. Jag har bara varit där en gång tidigare på kvällen för vi skulle gå ut där men efter det har vi inte vågat oss tillbaka. Vi har även blivit varnade av våran bög inneboende att vi absolut inte får gå dit på kvällen och absolut inte själva. Vilket såklart bara lockade Dennis mer att gå dit, men nu var det mitt på dagen så det var lugnt. Men oj vad många skumma typer det finns där alltså, blir nästan lite mörkrädd. 
 
Nu sitter jag i alla fall hemma i soffan och tänkte börja laga middag, börjar bli lite hungrig. Sen ska väl kvällen spenderas hemma skulle verkligen behöva städa här ser verkligen ut som ett sjöslag, får se om jag orkar. Satt förresten och läste alla guide böcker vi har om Sydney när jag låg vid poolen förut för att vara säker på att jag inte missar något här i Sydney. Kom fram till att jag har följande saker att göra:
 
  • Gå till Wild life World och titta på massa Australiensiska djur
  • Åka upp i Sydney tower och titta på den fantastiska utsikten 
  • Åka till Blue mountains 
  • Gå ut i Bondi en söndag  
  • Promenera från Coogee till Bondi ( ca 7km längs kusten) och sedan titta på solnedgången i Bondi 
  • Shoppa!!
Där har vi det som Dennis ska spendera sina resterande två veckor med. Låter som en bra plan om jag får säga det själv. Så skulle jag helst vilka hinna sola lite där i mellan också, men det ska vi nog hinna med! Nemas problemas fixar Dennis! Nu ska jag laga mat innan jag döör av hunger! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0