Dag 53, Sydney!

Hej mina kära vänner! Med mig är det toppen här i Sydney, hoppas att allt är lika med er. I dag har det varit en väldigt händelserik dag skulle jag vilja påstå och ni ska få veta alla smaskiga detaljer. Dagen började med att vi vaknade av klockan (Evert) precis som vanligt och upptäckte att det var hyfsat fint väder. Eftersom att damerna inte hade nå jobb grejer alls idag så bestämde vi oss för att åka till Mainly som är ett ställe utanför Sydney. Vi hade hört att det skulle vara en jätte fin strand där och skit mysig "stad". Så vi slängde helt enkelt ihop lite lunch och begav oss ner till hamnen där vi hoppade på färjan till Mainly. Båtturen tog ca 30 minuter och vi kunde se hela Sydney från vattnet vilket var riktigt mysigt. Väl framme så upptäckte vi att stranden var lika fin som alla hade sagt så vi slog oss glatt ner i sanden samtidigt som himlen sprack upp och solen började steka. Precis när vi skulle glida ner i havet och ta ett dopp så roppar dom ut att det tydligt var extremt mycket strömmar idag så att man absolut bara fick bada mellan flagorna. Jaja tänkte vi som vanligt och gick såklart bort till flaggorna för att bada och vi upptäckte fort att det var riktigt starka strömmar men det gick bra. Var berädda för nu kommer det bästa av allt...!
 
Precis när vi hade kommit upp ur havet och lagt oss på stranden så händer det, hajlarmet gick igång och tjöt på högsta volym. Folk bokstavligt talat sprang ur vattnet men sen tystnad larmet och dom roppade ut att tre surfare troligtvis hade sätt en haj precis längs stranden. Badvakterna satte upp stora skyltar där dom varnade för haj. Jag blev som ett litet barn på julafton. Om det är någon som har missat det så är jag enormt fascinerad av just hajar. Så jag kastade mig upp och började spana mot havet, men såg såklart ingen haj. Efter ca 30 min gav jag upp och la mig ner för att fortsätta med mitt solande. Efter bara en liten stund så gick larmet igen och dom roppade ut att dom nu kunde bekräfta att det var en haj i vattnet precis vid stranden. Dom stängde av stranden helt, till och med alla surfare kom upp ur vattnet. Men Dennis såg fortfarande ingen jävla haj. Kan säga att jag var rätt besviken, det är verkligen det enda som hade kunnat gjort min Australien resa bättre än vad den redan är. Men vi gled från stranden vid halv 6 tiden och Dennis ahde fortfarande inte sätt en haj, men jag hade i alla fall varit med om haj varning. Rätt spännande dag! 
 
Nu har vi precis tryckt i oss massa tacos och ligger nu i soffan med matkoma. I kväll står det utgång på schemat, ska tydligen gå ut med Lizzy och hennes kompisar till en as fet klubb. Den ska tydligen ligga högst upp i en byggnad under bar himmel med pool och grejer.
 
Slänger upp bilder från dagen om en stund! Ha en trevlig kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0