Dag 46, Sydney!

Idag är det inte bara Torsdag det är också alla hjärtans dag och våran sista dag på hostel. Underbar dag med andra ord! Dagen började med en super bra plan, vi skulle nämligen åka till Mainly som tydligen är en jätte fin strand. Men det är ett litet projekt att ta sig dit, man måste nämligen åka buss och färja. Till en början var vädret fint tills vi kom fram till färjan, då började det dra i hopp sig till dåligt väder. Deppiga som tusan så struntade vi i att åka över till Mainly och gick istället till ett fik för att äta en tidig lunch. Men mitt uppe i lunchen så försvann det dåliga vädret och solen tittade fram. Helt lyriska sprang  vi iväg till Royal Botanique Garden (stavning) där vi sedan spenderade hela dagen på gräset i solen. Så skönt, har saknat solen och värmen. Jag är ju en riktig väder människa som blir deppig och lite grinig om det är dåligt väder, speciellt när jag är utomlands. Men men vart var jag...! Juste kom i alla fall precis hem efter att ha tryckt en yoghurt som man kan göra själv överallt här i Australien, riktigt gott. 
Nu ska det duschas och rakas ben och hela köret för ikväll står det utgång på schemat!! 
 
Juste glömde nästan att berätta om våran nya inneboende som flyttade in i vårat rum här på hostelet i går. Det är en kille som heter Mark och som kommer från England. Han är så sjukt gullig, han lagade våran badrums dörr som var trasig. Han läser en riktig tjej bok och nu när jag kom hem så såg jag att han hade lagt fram kläder på sängen. Strukna och allt, antagligen det han ska ha på sig ikväll! Så himla gullig! 
 
Slänger upp en bild på Evert i parken idag, alltid lika charmerande! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0