Dag 45, Sydney!

Hej kära vänner! Idag är det Onsdag och det dåliga vädret håller i sig över Sydney. Dagen har spenderats med mig själv eftersom att damerna var tvugna att söka jobb, hela dagen. Men trotts att jag var tvungen att bara umgås med mig själv så har jag haft en riktigt trevlig dag. Började med att kika i lite affärer och smyg shoppade tre jätte fina silver ringar. Efter det mötte jag upp damerna för lunch i parken, blev en grekisksallad riktigt smaskigt. Sedan bar det iväg ner till Darling Harbour och Sydneys sea life Aquarium. Där inne spenderade jag två timmar med en massa hajar och annat spännande. Riktigt häftigt! Såg hajar, rockor, sjölejon, pingviner och en massa fiskar. 
 
Eftersom att jag har en liten grej för hajar så tyckte jag att det var riktigt riktigt ballt! Efter min Aqvarium vistelse så mötte jag åter igen upp damerna för en kaffe hos Svenska kyrkan, svenskt bryggkaffe när det är som bäst. Köpte också med mig en Marabou hem som jag nu sitter och mumsar på. 
 
Damerna är åter igen ute och söker jobb medans jag tänkte passa på att måla naglarna och titta på ett avsnitt av games of thrones, fick ett sånt jäkla sug efter den serien. Plus att jag har lite ont i huvudet så det passar fint. Ikväll tänkte vi promenera ner till hamnen och operahuset för att så se hur det ser ut när det är mörkt. Annars så har vi det jätte bra här i Sydney förutom vädret. Känner mig lika blek som jag var när vi kom hit, men men. Solbrännan är väl kanske inte allt, eller? ;) 
 
Kastar in några bilder från Aqvariumet dock ganska dålig kvalitet! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0