Stars and Beduines

Nu är jag ny solad, ny gymmad och ny duschad, härligt! I går var jag ju som sagt och studdade en av våra utflyker som vi säljer men som ett annat team guidar. Utflykten heter Stars and Beduines och den var inte riktigt som jag hae förväntat mig. Höjdpunkten på dagen var kamelridningen och MATEN! Shit, vilken god mat. Åt som om jag inte hade får mat på en vecka och lokal guiderna bara skrattade åt mig. Dagens sämsta kom såklart när vi efter middagen skulle åka hem igenom öken i jeepar och all mat jag nyss tryckt i mig var på väg upp. Inte riktigt lika härligt, men jag överlevde hela vägen hem och jag har verkligen lärt mig att det är dumt att trycka i sig så mycket mat precis innan man ska åka hem. Men man lär sig av sina misstag! Annars så var det en trevlig utflykt och Beduinerna är så himla söta, ville ta med mig tanten som bakar bröd hem, men det fick jag inte göra. 

   

På första bilden är det inte vilket jävla träd som helst utan östra öknens enda träd faktiskt. Och för er som inte vet det så är alltså Beduiner ett folkslag som lever i öknen i röda havs bergen. Dom får inte åka in till stan, uppsöka sjukhus etc. Dom lever helt isolerade från omvärlden. Men det som jag tycker är så coolt med beduinerna är att de inte har några pass utan de bara reser runt på sina kameler och slår upp läger där de känner för det och där det finns vatten.

Nu ska jag läsa igenom ett häfte som jag har fått som är jätte tråkigt, men har bara 10 sidor kvar så det ska nog gå bra. Ikväll är det middag med alla guider i hela Hurghada och Blue awards! Tydligen någon gala man har en gång i månaden där man kan vinna priser. Typ bästa säljare osv. 

♥/D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0