”Vi lever en sekund i taget, och sekunden är just nu.”

Jag tror eller jag vet att jag har otroligt svårt att leva i nuet. Jag har alltid varit en person som har längtat, och jag längtar så mycket att jag har svårt att uppskatta det som händer just nu. Jag har alltid velat bli guide och jobba runt om i världen och jag älskar att vara här missförstå mig inte. Men ändå längtar jag hela tiden dygnet runt. Längtar efter att få komma hem och träffa alla vänner och familj, längtar efter att så byta destination, längtar efter att få köra Kairo på Lördag. Jag tänker hela tiden på vad jag vill göra efter jag har jobbat som guide, även fast jag precis började. Jag älskar att jobba som guide men jag kommer inte gör det hela livet så vad ska jag göra då. Jag tänker hela tiden och för mycket istället för att bara njuta av varje dag och ta dagen som den kommer. Jag tror att det beror på att jag så lätt blir rastlös och uttråkad. Vill hela tiden göra nya saker, upptäcka mer, se mer!! Jag blir aldrig nöjd vilket suger. Vill verkligen lära mig att leva här och nu och bara njuta av tiden. Vet att jag kommer sitta om 20 år och tänka tillbaka på tiden här och bli arg för att jag inte njöt tillräckligt mycket!

♥/D

Kommentarer
Postat av: Marcus

Att du aldrig blir nöjd är ditt driv, det som tar dig mot nya äventyr hela tiden. Bli aldrig nöjd! kör bara.. Du kommer att kunna blicka bakåt med gott samvete och många erfarenheter rikare. Det finns alltid två sidor av ett mynt :)

2012-02-08 @ 12:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0