När allt går fel!!

Jag vet inte vart jag ska börja någonstans, den här dagen har varit så fruktansvärt sjuk! Det här kommer bli ett långt inlägg bara så ni vet. Dagen började med att jag åkte till flygplatsen för att vara departure responsible, fint nog tänkte jag. Tills jag får reda på att det är buss strejk! Men det var bara att bita ihop och le, tog emot de första bussarna utan problem när det helt plötsigt säger pang och alla bussar från alla bolagen kommer precis samtidigt. Vi var två stycken på departure med ca 30 bussar som vi skulle gå på, ge information och skicka vidare in till in check. Paniken bryter ut och jag och Frida springer som två dårar. Inte nog med det så var det den varmaste dagen hittills och svetten bara ran. Många gäster hade även glömt sitt bagage på hotellet och vi saknade en hel del gäster. Helt enkelt en kaos dag på departure. Men när de sista två bussarna rullar in så händer det som inte får hända.

Alla mina kollegor förutom jag och Frida har blivit stoppade av polisen pga att vi egentligen inte får jobba i Egypten. Jag springer på den första bussen medans även Frida blir stoppad. Alla måste lämna sina passkopior och polisen säger att dom har blivit arresterade och måste åka med till stationen. När jag tillslut kliver av bussen så är alla borta, tror jag. Så jag lastar av alla passagerarna och ska precis ta emot den sista bussen när fyra poliser springer mot mig och skriker på mig. Som tur är så var våran tyska/arabiska kollega precis bredvid mig och han lyckas lugna ner poliserna och dom kommer överrens om att jag får ta emot de sista bussarna men om jag åker från flygplatsen så kommer dom arrestera min tyska/arabiska kollega i stället. så jag är helt själv, tar emot dom sista bussarna och går sedan in på cafet där tre andra av mina kollegor gömmer sig.

Efter att ha suttit där i 45 minuter och våra plan har börjat landa och det finns ingen som kan ta emot dom eftersom att alla har blivit arresterad så bestämmer vi oss för att gå ut och försöka göra någonting. Då i princip säger dom att dom kommer skicka ut oss alla ur landet och vi kommer aldrig mer få komma in igen. Allt detta sker medans våra gäster väller ut genom dörrarna. Efter mycket hjälp från våra egyptiska kollegor så får vi tillslut ta emot våra gäster och skicka iväg dom fort som fan medans poliserna hela tiden övervakar oss.

Jag skulle ta hand om Aquamarin splitten men i allt kaos så får jag med mig fel lista så jag fuckar up hela skiten och det blir ännu mer kaos. Men det var bara att le och försöka hålla mig lugn tills jag tillslut fick tag på rätt lista och alla gäster hamnade efter mycket om och men på rätt buss. Så i morgon måste alla vi som blev tagna av polisen åka med våra riktiga pass till polisstationen och ingen vet riktigt vad som kommer hända där. Vi är ju trotts allt i Egypten!

Dagen tog inte slut där, fick även reda på att en kille måste åka hem för hans pappa har fått canser, två andra i mitt team har gjort slut idag och jag har ont i huvudet. Känner bara att dagen inte kan bli mycket värre än såhär!

Nu ska jag ner till gymmet och försöka springa av mig den här dagen, sen ikväll har vi veckor möte!

♥/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0