Idag insåg jag...

något som jag inte har gjort förut. Något som jag aldrig någonsin skulle erkänna men som faktiskt ändå är sant. Jag har typ iprincip flyttat hemifrån! Jag vet, det kom som en lika stor chock för mig. Har alltid sagt att jag ska bo hemma tills jag är 30 minst men nu sitter jag här i Egypten själv i MIN lägenhet. Känns otroligt märkligt, fast ändå så har jag inte flyttat hem i från för alla mina saker är faktiskt kvar hemma.

Nog om den chocken, idag är det Onsdag. En helt vanlig Onsdag, en dag som i Sverige brukar innebära att man har arbetat halva jobb veckan och att det bara är två dagar till ledighet. Brukar också innebära Lilllördag med utgång eller mitt i veckan mys. I Hurghada innebär det alltid välkomstmöten och liqvidering. Idag var inget undantag! Hade först välkomstmöte på ett av våra sämre hotell, åkte till kontoret bokade utflykter, liqviderade, skrev ut flygplats listorna inför i morgon och en massa pappersarbete. Kom precis hem och sitter och äter lunch, nudlar dagens andra chock. Tänkte sova några timmar och sen är det dags för jobb igen. Tror att jag har bokat en massage ikväll också men är inte helt säker, måste ringa och dubbelkolla.

Dagens tredje chock, eller snarare gårdagens chock. Jag är kär! På riktigt, igår drog Carro med mig in på nån jäkla bar där jag aldrig varit förut. Hur jag nu i helvette har kunnat missa den, har varit här i 7 veckor men aldrig satt min fot där förut. Men det ska det bli ändrign på. Baren heter Shade och jag blev stört förälskad. Man ligger/sitter på stora sackosäckar, röker vattenpipa dricker öl och bäst av allt dom har ett live band som bara spelar rock. Som om inte det vore nog så har sångaren i bandet världens kanske bästa röst, fick verkligen gåshud! Och toppen över i:et vi som jobbar på Tui nordic får 20% på all dricka. Snacka om att det kommer bli mitt nya stammisställe!

Nu ska jag sova en stund! En en fin mitt i veckan dag!

♥/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0