Mål och funderingar!

Jaha då var det dags att bli lite seriösa i min annars ganska oseriösa blogg. Det är nämligen så att jag har hört att det är viktigt att ha mål i livet. Jag är som ni vet otroligt rastlös och vill hela tiden framåt har svårt att slappna av och bara vara. Så därför har jag börjat läsa en blogg om att "hitta inre harmoni" låter jätte töntigt jag vet men det är en fantastisk blogg. Man måste ha mål och drömmar och det är skillnad på de båda. Drömmar är långsiktiga och mål är kortsiktiga. Målen är till för att man ska kuna fokusera mer på nuet och inte tänka så mycket på sina drömmar, alltså lägga fokus kortsiktigt för att på så vis bli mer avslappnad. Jag har själv ingenaning om det fungerar men det är värt ett försök. Så nu ska jag försöka styra upp lite mål i mitt liv både i bloggen (mest på skoj) privat och arbetet. Det får inte vara för många mål för då blir man tydligen stressad, kompliserat i know.

Mål sommar 2012 Bloggen:
Jag ska skriva minst två inlägg varje dag
I minst ett av dessa inlägg ska det finnas nytagna bilder

Mål sommar 2012 Arbetet:
Skriva kompedier och stöd papper till allt som jag studdar direkt när jag har studdat det så att jag har det färskt i huvudet. Och gör det så noga och utförligt som möjligt. (kommer underlätta under sommaren)
Bli bättre på att prata Danska!
Bli bättre och lägga ner mer energi på att lära mig allt office work (försäkringar, payment from destination, duty office, resort recipt, smash, kompensation mm) så att jag blir säker på det till 110%.

Mål sommar 2012 Privat: (dom jobbiga målen som bara handlar om hälsan)
Motion! Cykla till jobbet och överallt så mycket som det bara går. Ut och springa/power walk två månger i veckan, minst.
Äta så nyttigt som det bara går och beställa vatten till maten 95% av gångerna.
Inte gå ut för mycket, dåligt för hälsan och jag vet hur dåligt jag oftast mår dagen efter. (det är inte värt det)

Där har vi mina fina mål som börjar gälla från om det Måndag! Kommer bli riktigt tufft med dom personliga målen men jag mår redan nu dåligt över att jag äter så onyttigt och inte rör på mig överhuvudtagt. Det kommer inte funka i längden och jag vet att jag kommer må så mycket bättre om jag tar tag i det nu!

♥/D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0